• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Blank förfrågan/ Låna på befintlig bostad

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Blir så arg när jag läser detta! Att bankerna ska stirra sig blinda på en blank förfrågan istället för att se till helheten, den nuvarande situationen och den framtida betalningsförmågan!!! Må det verkligen vara så att det bara är en tidsfråga tills bankerna får seriös konkurrens av seriösa aktörer för det behövs! Inte konstigt att smslånemarknaden med liknande affärsidéer blomstrar! På bekostnad av den lilla människa, helt absurt! VAD ska man med banken till nuförtiden?
Och ändå om du inte skulle kunna betala av dina banklån så tar de din bostad fortare än fort!

Jag hoppas att det löser sig för er men tveka inte att fråga fler banker om du blir nekad.
Tänk bara på om du ansöker hos annan bank att inte dra på dig för många förfrågningar vilket drar ner din scoring och att de kanske också ifrågasätter din blanka UC.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 841
Mottagna reaktioner
7 216
Poäng
4 807
Tänk bara på om du ansöker hos annan bank att inte dra på dig för många förfrågningar vilket drar ner din scoring och att de kanske också ifrågasätter din blanka UC.
Jag tänkte mer på att man kan ta kontakt med en annan bank och föra en dialog hur de ställer sig till hur förutsättningarna ser ut och den blanka ff. Säger de att det är tveksamt att bli beviljad lån så söker man självklart inte.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har du försäkringar och något litet fondspar eller så hos LF också (dvs, är du guldkund)? Jag tror att en blank förfrågan som har uppstått på ett sätt där det egentligen inte är en indikation på att du inte har koll på din ekonomi är en sådan som man kan "komma undan" med om man är bra kund för banken eller har bra kontakt med sin bankman. Jag tror det är svårare hos en ny bank faktiskt.
 
M

Markus

Gäst
Poäng: 0
Har du försäkringar och något litet fondspar eller så hos LF också (dvs, är du guldkund)? Jag tror att en blank förfrågan som har uppstått på ett sätt där det egentligen inte är en indikation på att du inte har koll på din ekonomi är en sådan som man kan "komma undan" med om man är bra kund för banken eller har bra kontakt med sin bankman. Jag tror det är svårare hos en ny bank faktiskt.

Vi är guld kunder hos Länsförsäkringar.
Så jag hoppas verkligen att det går vägen.

Får beslutet nästa vecka.
 
M

Markus

Gäst
Poäng: 0
Nu när jag är någon dag ifrån ett slutgiltigt besked om vi får lån eller inte.
Så kan jag inte sluta tänka på hur löjlig denna regel är.

Ett snedsteg och det är kört?

Har alltid haft god kreditvärdighet, inga anmärkningar.

Borde inte detta vara relevant också?
Eller det faktum att min Frus UC visar "mycket bra".
+ varit guldkunder i 3 år.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 841
Mottagna reaktioner
7 216
Poäng
4 807
Nu när jag är någon dag ifrån ett slutgiltigt besked om vi får lån eller inte.
Så kan jag inte sluta tänka på hur löjlig denna regel är.

Ett snedsteg och det är kört?

Har alltid haft god kreditvärdighet, inga anmärkningar.

Borde inte detta vara relevant också?
Eller det faktum att min Frus UC visar "mycket bra".
+ varit guldkunder i 3 år.

Det är just DET! som gör mig arg!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad: Att de ska stirra sig blinda på en liten grej utan att se till helheten när de ändå vet att om ni inte betalar så tar de villan!

Men tror starkt att ni kommer att få lånet!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp